Konzumácia vhodných potravín vám pomôže vyzerať mladšie a zároveň sa vyhnúť niektorým chorobám súvisiacim s vekom

Stravou proti príznakom starnutia: Tieto potraviny vám predĺžia mladosť

03. 12. 2015

Jednou z túžob žien, ale aj mužov je vyzerať vo forme čo najdlhšie. Často skúšame, čo sa len dá, ale nie všetky metódy sú účinné. Dôležitým faktorom, ktorý ovplyvňuje aj náš vzhľad, je životný štýl. Preto ak chceme prispieť k svojej kráse, je potrebný ako pravidelný pohyb, tak aj zaradenie vhodných potravín do svojho jedálnička. Keď sa chcete cítiť a aj vyzerať mladšie a zároveň sa vyhnúť niektorým chorobám súvisiacim s vekom, konzumujte práve tieto potraviny. Pre zdravie sú veľmi prospešné a môžete ich jesť aj každý deň.

Ryby

V konzumácii rýb si môžeme vziať príklad z pôvodných obyvateľov Aljašky – Inuitov. Keďže ich pravidelne a vo veľkom množstve jedia, srdcové ochorenia sú pre nich neznámym pojmom. Ryby sa totiž vyznačujú vysokým obsahom omega-3 mastných kyselín, ktoré stabilizujú srdcový rytmus a bojujú proti hromadeniu cholesterolu v tepnách. No a kto je zdravý vnútri, má dosť energie prejaviť to aj navonok.

Olivový olej

Vzhľadom na to, že olivový olej obsahuje množstvo mononenasýtených mastných kyselín, patrí k potravinám, ktoré sú účinné pri liečbe rakoviny a srdcových chorôb. Štúdie preukázali, že konzumácia tohto oleja znižuje výskyt srdcovo-cievnych ochorení medzi občanmi v Grécku, ktorí ho konzumujú každodenne. Pridaním olivového oleja do jedál budete poskytovať svojmu telu antioxidanty a polyfenoly, ktoré pomáhajú v boji s ochoreniami spájajúcimi sa so starnutím. Olivový olej má dokonca vplyv aj na redukciu vrások, čo dokázali vedci z Monash University v Austrálii. Tí zistili, že viac ho konzumujeme, tým menej vrások máme.


Mohlo by vás zaujať: 6 potravín, ktoré bojujú so starnutím: Doprajte si ich čo najčastejšie


Čučoriedky

Čučoriedky majú na ľudský organizmus fantastický vplyv. Ak zahrniete tieto chutné a zdravé bobule do svojho jedálnička, výsledky vás určite prekvapia. Podľa vedeckých štúdií čučoriedky zlepšujú koordináciu starších ľudí. Navyše obsahujú zlúčeniny, môžu znižovať oxidačné poškodenia a zápaly. Tieto zdravotné problémy môžu viesť k problémom s pamäťou a motorickými funkciami v staršom veku. Takže pre zdravé starnutie sú čučoriedky tou správnou voľbou.

Mrkva

Ďalším skvelým jedlom, vďaka ktorému budete vyzerať mladšie a dodá vášmu telu živiny potrebné pre zdravie, je mrkva. Vášmu organizmu dodá poriadnu dávku alfa a beta-karoténu, ktorý je dobrý na zlepšenie imunity. Mrkva sa navyše dá vhodne využiť aj na starostlivosť o pleť, pretože karotenoidy ju chránia pred poškodením UV žiarením. Nielenže bráni starnutiu, ale dokáže niektoré poškodenia aj opraviť. Betakarotén sa totiž dokáže premeniť na retinol, ktorý je súčasťou vitamínu A, a ten účinne pôsobí proti starnutiu.


Mohlo by vás zaujať: Slivky a zdravie: Ktoré sú pre vás lepšie - surové či sušené?


Avokádo

Avokádo ma dvojaké využitie a vždy viditeľné výsledky. Môžeme ho totiž konzumovať aj využiť ako obklad na tvár. V oboch prípadoch má na pleť blahodarné účinky. Vďaka vysokému obsahu omega-3 mastných kyselín pokožku zvnútra účinne hydratuje. Takisto podporuje aj zvýšenú produkciu kolagénu, ktorého účinky pomáhajú predchádzať vráskam.

Sušené slivky

Možno vás prekvapilo, že sme zaradili do zoznamu aj sušené slivky, no v takomto stave sú ešte účinnejšie ako čerstvé. Pýšia sa obsahom mnohých minerálov a vitamínov. Dôležitý je najmä vitamín A, ktorý sa zúčastňuje na vzhľade našej pleti a spomaľujú starnutie buniek. Sú aj výborným antioxidantom a majú regeneračnú schopnosť. Vhodnou náhradou sú aj sušené hrozienka.


Ktoré zo spomínaných potravín si doprajete najčastejšie? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

TEXT: Mária
Foto: thinkstockphotos.com

Súvisiace články