Zelené jablko dokáže zmierniť vážnosť nepríjemných migrén

Pre lepší sexuálny život aj proti bolesti hlavy: Skúsiť tieto tipy sa oplatí

27. 04. 2017

Čokoládové mlieko po cvičení a žuvačka proti únave? Áno, aj to sú rady, ktoré na prvý pohľad možno pôsobia nelogicky, ale v skutočnosti naozaj fungujú. Zistite, ktoré ďalšie môžu pri rôznych 5ažkostiach pomôcť aj vám.

Zelené jablko proti bolestiam hlavy

Že je jablko denne nad všetkých doktorov, vedeli už naše babičky. Ale ako sa teraz ukázalo, dokáže tiež zahnať bolesť hlavy. Podľa štúdie americkej nadácie The Smell & Taste Treatment and Research Foundation pomáha vôňa zeleného jablka, ako je napríklad Granny Smith, zmierniť vážnosť migrén. Vedci sa domnievajú, že to môže súvisieť s tým, ako príjemné vône vedia uvoľniť, znížiť napätie a odviesť myšlienky trpiaceho od bolesti spôsobenej migrénou.

Splachujte so zatvoreným vekom

Pri splachovaní toalety majte vždy prikryté veko. Mikrobiológovia z Arizonskej univerzity zistili, že vodné častice znečistené takými baktériami, ako je napríklad E.coli, sa ešte niekoľko hodín vznášajú v miestnosti, aby sa potom usadili na všetkých okolitých povrchoch. V prípade, že je záchod spojený s kúpeľňou, napríklad na vašej zubnej kefke.

Posilujte s čokoládou

Výskum Loughboroughskej univerzity zistil, že čokoládové mlieko po náročnom posilňovaní dokáže pomôcť pri zotavení a povzbudiť rast svalov. Prečo? Pretože mlieko poskytuje zdroj proteínov spoločne s vodou a elektrolyty, zatiaľ čo čokoláda dodá sacharidy. Relatívne vysoký obsah cukru pomáha obnoviť stratenú energiu - a je to lacnejšie ako proteínový koktail.


Mohlo by vás zaujímať: Bielizeň žiarivú ako sneh môžete mať aj vy: Skúste naše tipy!


Zdriemnite si po káve

V Japonsku vedci uskutočnili štúdiu zameranú na prínos popoludňajšieho "šlofíka". Zistili, že ľudia, ktorí vypili 200 miligramov kofeínu (to zodpovedá asi dvom bežným šálkam kávy), a potom si okamžite šli na 20 minút odpočinúť, sa cítili bdelejší a lepšie si viedli v následných počítačových testoch než ľudia, ktorí si šli odpočinúť bez kávy .

Topánky pre lepší sexuálny život

Nejde len o zvýšené sebavedomie, ktoré žena cíti, keď si obuje lodičky na vysokom podpätku. Univerzita v talianskej Verone zistila, že chôdza v topánkach na vysokých podpätkoch priamo pôsobí na svaly panvového dna, ktoré spojené s orgazmom.

Unavte sa pred cvičením

Keď ste vyčerpaní a potom si ísť zabehať sa zdá byť poslednou vecou, na ktorú by ste mali chuť. Ale zapotiť sa pri cvičení je ideálny spôsob, ako striasť únavu - aspoň teda podľa štúdie zverejnenej v časopise Medicine and Science. Z nej vyplýva, že po 30-minútovom cvičení strednej intenzity sa nálada zlepší. Cvičenie pomôže kyslíku účinnejšie prúdiť v tele a zahnať únavu.


Mohlo by vás zaujímať: 10 najpopulárnejších hesiel vo svete aj u nás: Použivate ich aj vy? Poradíme, ako ich zmeniť


Na prebratie žuvačka

Už ste vypili tri kávy a stále ešte pred sebou máte zoznam úloh dlhý ako vaša ruka? Skúste žuvačku. Vedci z univerzity v Coventry zistili, že žuvanie mentolovej žuvačky dokáže dramaticky znížiť únavu. Ďalšie štúdie potom uvádzajú, že žuvanie dokáže zlepšiť výsledky v testoch a pamäť o 35 percent.

Zohrejte sa aby ste sa ochladili

Univerzita v Sydney uskutočnila výskum, ktorý potvrdil to, čo od pradávna vedia obyvatelia ázijských krajín - že horúci čaj alebo polievka je na ochladenie lepší ako ľadové nápoje. To preto, že chladiaci efekt potenia preváža teplo dodané do tela.

Neumývajte si zuby po jedle

Nie, to nie je výzva k zanedbávaniu ústnej hygieny. Len rada založená na skutočnosti, že kyslé jedlá, ako sú citrusové plody, športové nápoje alebo napríklad paradajky, môžu zmäkčiť zubnú sklovinu. Ak ihneď po ich konzumácii čistíme zuby, môžeme urýchliť následky kyslých pokrmov na sklovinu a narušiť vrstvu pod ňou. Preto je lepšie počkať pred čistením 30 60 minút.


Ktoré ďalšie zaujímavé tipy založené na vedeckých výskumoch poznáte vy? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

TEXT: Milan, ČTK, whimn.com.au
Foto: thinkstockphotos.com

Súvisiace články