Upustenie od niektorých zlozvykov vám pomôže k lepšej koncentrácii

Nedokážete sa sústrediť? Skoncujte s týmito zlozvykmi a pôjde to lepšie!

23. 05. 2017

Sedíte v práci a premýšľate nad všetkým možným, len nie nad čím by ste mali? Nedokážete sa v posledných mesiacoch vôbec sústrediť? Veci vám trvajú dlhšie ako obvykle? Nebojte sa, týmito problémami trpí celosvetovo čoraz viac a viac ľudí. Vecí, ktoré rušia koncentráciu, je okolo vás mnoho a nie je vôbec ľahké vyhnúť sa im.

Stres je váš nepriateľ

Ak nemôžete myslieť na nič iné, len na to, koľko povinností vás doma po práci čaká, vaša výkonnosť rapídne klesá. Neumytý riad, kopa špinavej bielizne alebo práca v záhrade? Spíšte si všetky povinnosti, ktoré vás čakajú na papier a určite si, v akom poradí ich vykonáte. Keď si svoj čas rozumne rozdelíte a zorganizujete, stres pominie. A keďže je jedným z hlavných príčin civilizačných chorôb, spôsobuje bolesť hlavy a viesť môže až k infarktu, je skutočne vhodné sa ho zbaviť.

Nerobte viac vecí naraz

Multitasking, teda vykonávanie viacerých vecí v tom istom čase, bol doteraz považovaný za výbornú vec. Ak robíte viac vecí naraz, máte pocit, že ušetríte kopec času. Opak je však pravdou. Práca vám trvá dlhšie, ako keby ste sa na ňu sústredili. Ak sa napríklad snažíte vypracovať tri projekty naraz, miniete viac času, ako keby ste na nich pracovali postupne. Odborníci hovoria, že ho strácate zakaždým, keď svoju pozornosť presúvate z jednej veci na druhú. Vždy, keď je to teda možné, venujte svoju pozornosť len jednej úlohe. Najmä, ak pracujete na niečom veľmi dôležitom.


Mohlo by vás zaujímať: Potrebujete sa sústrediť? Vyhnite sa týmto jedlám – váš organizmus uspávajú!


Zabudnite na starosti

Ak ste večer pred prácou absolvovali telefonát, ktorý nebol veľmi príjemný, môžete si byť istý, že nasledujúci deň si ho budete v hlave prehrávať dokola. Jedným zo spôsobov, akým zabrániť toku nepríjemných myšlienok, je meditácia alebo joga.  Navyše, ak sa budete trápiť ešte aj v noci a nevyspíte sa, koledujete si o to, že vaše telo bude vyčerpané. Dospelý človek potrebuje približne osem hodín spánku a bez neho to v práci nepôjde.

Vypnuté zvuky

Niekedy sa stáva, že telefón vyzváňa už od rána a vy namiesto pracovných úloh riešite niečo úplne iné. Treba si však uvedomiť, že ostatní to zvládnu chvíľku aj bez vás a tak si s pokojným svedomím stíšte zvuky aspoň na hodinku. Keď dokončíte to, čo musíte, prídu na rad aj telefonáty. Ak vaši známi chceli niečo dôležité, zavolajú predsa neskôr ešte raz.

Nudné úlohy sú ťažšie úlohy

Keď vás povinnosti nebavia, trvá vám ich naplnenie dlhšie.  Ak máte pred sebou nudnú činnosť, rozmýšľate nad tým, kedy už pôjdete domov, čo budete robiť alebo či vám neprišiel nový email. No čím skôr túto úlohu splníte, tým skôr bude za vami. V tomto prípade by mohol pomôcť princíp odmeny. Stanovte si, čím sa po splnení úlohy odmeníte. Môže to byť káva, sladkosť, prechádzka či telefonát blízkemu. Ďalším pomocníkom by mohla byť pustená hudba pri ktorej vám pôjde práca od ruky. Samozrejme, ak nerobíte niečo, pri čom sa musíte veľmi sústrediť a rádio by vás tak rozptýlilo.


Mohlo by vás zaujímať: Nadávate ako pohan? Toto je 5 dôvodov prečo je to dobré pre vaše zdravie


Na prázdny žalúdok to nepôjde

Ak ste hladný, váš mozog sa nevie na nič sústrediť. Najlepšie je vytvoriť si pravidelný režim v stravovaní. Vynechanie raňajok je najväčším zabijakom koncentrácie. Na ráno teda zvoľte niečo s vysokým obsahom bielkovín, ako napríklad syr alebo orechy. Vynechajte jednoduché sacharidy zo sladkostí, sušienok alebo bieleho pečiva a radšej stavte na komplexné sacharidy zo zeleniny.

Sociálne siete len počas prestávok

Sociálne siete majú svojich fanúšikov aj medzi päťdesiatnikmi. Viete sa cez ne spojiť s členmi rodiny, ktorí sú hoc aj na opačnej strane pologule, čo je naozaj úžasné. Majú však svoje negatíva. Jedným z nich je narúšanie koncentrácie. Ak máte pocit, že sa na ne musíte neustále prihlasovať a sledovať každú aktivitu priateľov, skoncujte s týmto zlozvykom. Zvýšite svoju produktivitu. Obmedzte prehliadanie sociálnych sietí len na prestávky, keď nepretržitý tok noviniek nenaruší koncentráciu.


Ako sa snažíte udržať pri najvyššej koncentrácii vy? Napíšte a poraďte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

TEXT: Lenka
Foto: thinkstockphotos.com

Súvisiace články