Základom je jesť pomaly a ideálne pochúťky bohaté na vlákninu a bielkoviny

Jedzte menej a schudnite: Vieme, ako na to!

19. 06. 2017

Pohľad na váhu vás desí, no neviete si predstaviť, že by ste mali vzdať niektorých jedál? Nemusíte. Vaše kilá pôjdu dole, ak sa vyhnete prejedaniu. Základom je jesť pomaly a ideálne pochúťky bohaté na vlákninu a bielkoviny.

Zvoľnite tempo

Zmierniť tempo pri jedení vám pomôže zhodiť prebytočné kilá. Ak jete prirýchlo, mozog nestihne včas prijať signál od žalúdka, že už má dosť. Kvôli tomu jete viac, ako by ste mali. Podľa odborníkov by ste mali každé sústo prežuť aspoň tridsaťkrát. To sa môže zdať pomerne prehnané, ak na to nemáte čas, skúste to aspoň desaťkrát.

Krájajte na menšie kúsky

Základom je krájať si jedlo na malé kúsky a nežuť príliš veľké sústa. Ďalší kúsok si naberte až vtedy, keď budete mať ústa úplne prázdne. Sústreďte sa len na to, že jete. Takisto pravidelne dýchajte a zapíjajte malými hltmi vody.


Mohlo by vás zaujímať: Stop kilám navyše: S týmito potravinami bude váš metabolizmus pracovať naplno


Sústreďte sa len na jedenie

Ak počas jedenia pozeráte televízor, ťukáte do mobilu alebo pracujete na počítači, škodíte si. Aj tieto faktory totiž prispievajú k tomu, že priberáte. Mozog očakáva signál od žalúdka, že už je plný. No ak premýšľate nad niečím iným a zamestnáva vás nejaké iná úloha, tento signál dorazí až keď je neskoro. Preto sa vždy venujte len tomu, čo máte na tanieri. Všetky výdobytky modernej doby by mali ostať aspoň chvíľu bokom.

Stres je spúšťač hladu

Možno je to vaša práca, partner, financie, čokoľvek čo vás trápi a spôsobuje stres. To všetko prispieva k rastu hmotnosti. Stres zvyšuje hladinu kortizolu, ktorý podporuje hlad a prejedanie sa. Skúste sa upokojiť. Rozprávajte sa s partnerom o všetkom, čo vás trápi, prípadne meditujte, zabávajte sa s priateľmi alebo sa zbavte stresu pomocou športu.


Mohlo by vás zaujímať: Stravovacie návyky, ktoré vás spravia silným, svalnatým a namakaným!


Spite viac

Aj kvalita a dĺžka spánku vplýva na pocit hladu. Nedostatočný odpočinok dokáže s hormónmi narobiť poriadnu šarapatu. Preto by ste mali spať minimálne šesť až osem hodín. Ak vám robí zaspávanie ťažkosti, hodinu predtým, ako idete do postele, vypnite televízor, rádio, odložte telefón, stiahnite žalúzie a dajte si teplý kúpeľ, ktorý vás upokojí.

Odložte zo stola sladkosti

Ak máte na pracovnom stole položené cukríky, čokoládu či keksíky, nerobíte veľmi dobre. Je jasné, že keď sa na tieto dobroty celý deň pozeráte, neodoláte im. Tieto kalorické bomby vás však absolútne nezasýtia. Ak počas dňa radi “zobete” rôzne drobnosti, zvoľte radšej oriešky alebo mandle, ktoré obsahujú množstvo dôležitých látok.


Ako sa snažíte bojovať s prejedaním vy? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

TEXT: Lenka
Foto: thinkstockphotos.com

Súvisiace články